שינה טובה
29 אוג, 2024

פוקוס אליי: כך תעצבו חדר השינה לילדים עם הפרעת קשב

כל תלמיד צריך סביבת למידה איכותית, אבל ילדים עם הפרעת קשב זקוקים במיוחד לסדר, מיעוט גירויים וחלוקה ברורה של המרחב. כך תעשו זאת נכון
פוקוס אליי: כך תעצבו חדר השינה לילדים עם הפרעת קשב

מדי שנה, לקראת 1 בספטמבר, אנחנו מחדשים את כלי הכתיבה, עוטפים את החוברות והספרים, מדפיסים את סמל בית הספר על חולצות ומכינים את כל הציוד הדרוש כדי לסייע לילדינו להצליח בלימודים. אבל נושא אחד שלא תמיד מקפידים עליו הוא יצירת סביבת למידה פורה. עבור ילדים החיים עם הפרעות קשב, סביבת הלמידה עשויה להיות ההבדל בין תחושת הצלחה לתסכול.

  1. סדר

כשמעצבים חדר שינה לילדים המתמודדים עם קושי להתרכז, המטרה הראשונה היא יצירת סביבה מאורגנת ונטולת הסחות דעת. עומס חפצים הוא גורם מרכזי להפרעות ולכן כדאי לסלק מהחדר פריטים מיותרים. חפצים שלא מוכרחים להיות מוצגים לראווה מומלץ להכניס לארונות, ולא להירתע משימוש בפתרונות אחסון שמסייעים להעלים את הבלגן מהעין. חשוב לשמור על סדר וניקיון. הוציאו מהחדר את ערמות הכביסה והקפידו שהרצפה ומשטחי העבודה יהיו פנויים.

  1. מינימליות

נסו ליצור אזורים מוגדרים לפעילויות שונות בתוך החדר, והפרידו בין שולחן הכתיבה לאזור המשחק והמנוחה. אזור הלימודים צריך להיות מינימליסטי ככל הניתן, ולכלול פריטים חיוניים בלבד. פינה נעימה באזור אחר בחדר עשויה לשמש כמפלט בעת הצפה או כשיש צורך בהפסקה.

  1. אווירה

כדי לעודד ריכוז ואווירה לימודית, דאגו שהחדר יהיה מאוורר, שקט, נעים לשהייה ומואר היטב. קירות בצבעים רכים כמו תכלת, ירוק בהיר (ולא זרחני) או בז' מסייעים להרגיע את הנפש ולהפחית תחושות של מתח וחרדה.

  1. נוחות

פינת הלימודים עצמה צריכה להיות נוחה ככל הניתן. כיסא איכותי, שתומך בגב, מסייע בצמצום עייפות השרירים וכך עשוי להגביר את הריכוז. מאידך, שולחן עמידה עשוי להיות אופציה נהדרת לילדים המתקשים לשבת במקום לאורך זמן.

  1. שגרה

ולבסוף, מומלץ לתלות במקום גלוי, על לוח מחיק או על גבי דף נייר, "סדר יום" עם זמני הלמידה והמנוחה. שקלו שימוש בשיטת פומודורו, המעודדת למידה ממוקדת בפרקי זמן קצרים של 25 דקות ולאחריהן הפסקה של 5 דקות.

בהצלחה בשנת הלימודים!



עוד בנושא